niedziela, 21 stycznia 2018

Nowy algorytm instagrama | Czy da się go przechytrzyć?


Cześć! Ostatnie posty dotyczące Instagrama na moim blogu wzbudziły spore zainteresowanie. Jeśli jeszcze ich nie czytaliście (pojawiły się jeszcze na blogu bez domeny i na innej platformie) to zapraszam: jakie zmiany szykuje dla nas Instagram , limity i ograniczenia Instagrama

W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam powiedzieć kilka słów na temat nowego algorytmu. Będzie kilka słów o zmianach, parę rad odnośnie prowadzenia konta i sposoby na zwiększenie zaangażowania. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem - zapraszam! 

nowy algorytm instagrama

Co dzieje się w chwili kiedy dodasz zdjęcie? 


Idea "nowego" Instagrama jest podobna do idei facebooka. Jej główny cel, to ograniczenie widoczności postów, które nas nie interesują (podobno jest to po to, by spędzać mniej czasu w internecie, ciekawe :)). W związku z tym, pierwsze minuty po dodaniu zdjęcia są znaczące. Wyświetla się ono bowiem około 10% społeczności, która nas obserwuje. Zwiększanie tego zasięgu zależy od tego, na kogo trafi algorytm. Jeśli osoba, której wyświetliło się zdjęcie nie wejdzie z nim w żadną relację (zwyczajnie przescrolluje dalej) to dalszy zasięg jest ucinany - post nie wzbudza zainteresowania społeczności. Ma to jeden niewielki plus. Kupowanie fejków będzie jeszcze większym strzałem w kolano, jeśli nasze zdjęcie trafi na tablicę bota to nie da on lajka, więc przyczyni się do obcięcia zasięgu.


Wzajemnie wsparcie, czyli parę słów o Insta Podach


Przy pierwszej, wpływowej zmianie algorytmu - tej dotyczącej chronologicznego wyświetlania WSZYSTKICH zdjęć - powstało sporo grup wsparcia. Teraz algorytm wycwanił się i jeśli wykryje pod kilkoma zdjęciami komentarze od kilkunastu osób, które się powtarzają, obetnie zasięg. Moim zdaniem jest to dość dziwna zmiana i nie wiadomo, co algorytm uważa, za powtarzające się osoby. Z moich własnych spostrzeżeń mogę powiedzieć, że na profilach o kategorii beauty, obserwatorzy często proszeni są o oznaczanie marek. Nie jest to wynikiem działania grupy wsparcia, ale zwyczajnego docenienia czyjejś pracy, a osoba, która raz oznaczy markę w komentarzu zazwyczaj zrobi to samo pod kolejnym zdjęciem. I wcale nie jest to Insta Pod

https://www.instagram.com/p/BbuimvslllM/?taken-by=roszakmagda

Jak zwiększyć zasięg? 

  • Jeśli chodzi o statystyki instagramowego profilu, korzystam ze strony Iconosquare. Zastanawiałam się kiedyś o co chodzi z obecnymi tam "punktami zaangażowania" i teraz wiem już czego one dotyczą. Punkty te to nic innego, jak ocena waszej relacji z obserwatorami. Jeśli ktoś zostawi komentarz pod Waszym zdjęciem, a Wy na niego nie odpowiecie w ciągu godziny (z doświadczenia wiem, że jak odpowiecie później to i tak nie jest to aż tak dotkliwe jak pozostawienie go bez odpowiedzi) to Wasze punkty spadają, a Instagram ma kolejne powody do tego, by zmniejszyć zasięg. 
Co może być przyczyną tej zmiany? Likwidacja automatycznej publikacji zdjęć przez aplikacje zewnętrzne. 

  • Komentarze powyżej czterech słów! Wow, czy to nie przesada? Za pomocą czterech słów można zbudować już całkiem sensowne zdanie, typu "Warszawa jest stolicą Polski". Czy faktycznie zawsze da się napisać długi komentarz do zdjęcia z kubkiem kawy, makijażem czy śniadaniem? Niekoniecznie. Są bowiem treści, które ciężko skomentować, a chcemy pokazać autorowi, że wykonana przez niego praca nam się podoba. Kolejna, dziwna zmiana. 
  • 30 hashtagów? Nie tym razem! W regulaminie Instagrama możemy znaleźć informację o tym, że pod zdjęciem (czyli w opisie, nie w komentarzu!) możemy umieścić maksymalnie trzydzieści hashtagów. W najnowszej aktualizacji jest możliwość zgłoszenia zdjęcia poprzez kliknięcie "nie wyświetlaj dla tego hashtaga". Co za tym idzie, dodanie #polskadziewczyna przy zdjęciu pizzy może znacząco wpłynąć na zasięg. Lepiej dać 5 trafionych hashtagów niż 20 naciąganych. 

  • Nie edytuj opisu zdjęcia w ciągu pierwszej doby. Dlaczego? Instagram zna metody dodawania hasthtagów typu #l4l na kilka minut w celu podbicia zaangażowania. Później opis jest edytowany i tego typu oznaczenia znikają. Od teraz każda zmiana opisu w najbliższym czasie po dodaniu zdjęcia będzie karana obniżeniem zasięgu (przydałyby się też jakieś nagrody, a nie same obcięcia!) 
  • Instagram w założeniu służy do publikowania zdjęć z telefonu, zrobionych na bieżąco. Dlatego  najlepiej dodawać zdjęcia, które zrobiliśmy kilka minut wcześniej - będą one promowane przez aplikację. 

  • Bądź blisko swoich obserwatorów - pokaż im swój dzień na InstaStory. Z moich doświadczeń wynika, że w dni, kiedy na moim profilu publikuję Instastories zasięg publikowanych zdjęć jest większy. Nie mam dostępu do konkretnych liczb, ponieważ nie posiadam konta firmowego, ale widzę to po ilości komentarzy i serduszek. 

To chyba już wszystko, co chciałam Wam przekazać. Wiem, jest tego sporo, ale we wpisie zawarłam wszystkie informacje, które udało mi się zdobyć. Pochodzą one zarówno z moich doświadczeń, wypowiedzi innych osób, komentarzy osób z facebookowych grup i innych źródeł. 

Czekam na Wasze opinie dotyczące nowego algorytmu w komentarzach, z chęcią poznam Wasze zdanie! 



Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.